Hopp til innholdet
Logg inn

Vis hjelpemeny

Slik får du oversikt over kontoutskrifter

Sist oppdatert 25.06.2024

Gå til Bank i venstremenyen og velg Bankavstemming. Klikk på de tre kulepunktene og velg Se kontoutskrifter

Når banktransaksjoner er lest inn via bankintegrasjon, vil du som hovedregel få én kontoutskrift per transaksjon. Det kan imidlertid være flere transaksjoner på én kontoutskrift. Kolonnen Antall poster viser hvor mange poster kontoutskriften inneholder, og du kan klikke direkte på tallet for å se disse postene.

Ved å klikke på ikonet for Avansert filtrering til høyre for Søk kan du filtrere etter for eksempel kontonummer. Da vil du kun se kontoutskrifter for valgt konto. Hvis du vil filtrere etter periode, må du skrive perioden i ISO-format, det vil si YYYY-MM-DD. 

Kolonnen Utført av viser henholdsvis hvilken bruker som har lastet opp kontoutskriftene, og hvilken dato de er lest inn. Hvis kontoutskriftene er registrert automatisk via bankintegrasjon, vil det stå Utført av SystemUser.

Noen ganger vil det være aktuelt å slette en kontoutskrift, for eksempel dersom du har mottatt doble filer fra banken, eller dersom du har opprettet en bankpost ved en feil. Alle bankposter som opprettes manuelt, vil vises som en egen linje i oversikten over kontoutskrifter, og kan slettes direkte fra dette bildet.

Ved å klikke på de tre kulepunktene på en kontoutskriftlinje, kan du velge Slett kontoutskrift eller Ferdigstill avstemming. Sistnevnte vil sende deg direkte til bankavstemming.

Hvis du har behov for å behandle kontoutskrifter i bulk, gjør du dette ved å markere de ønskede kontoutskriftene og deretter klikke på Behandle kontoutskrifter. Her vil du få opp alternativene Slett kontoutskrifterFerdigstill kontoutskrifter og Gjenåpne kontoutskrifter.