Slik følger du opp og håndterer status på utsendte fakturaer
Sist oppdatert 24.06.2024
1. Gå til Nøkkeltall i venstremenyen og velg Utsendingsliste.
2. Gå til fanen Alle for å få oversikt over alle utsendinger som er sendt. Klikk på Mine for å se alle utsendinger som er sendt fra din personlige bruker. Velg Pågående for å se alle fakturaer som er under behandling og i utsendelseskø.
Klikk på de tre kulepunktene og velg Avbryt dersom utsendingen av en faktura har stoppet opp, men ikke har feilet. Forsøk deretter å sende fakturaen på nytt.
3. Klikk på Feilede for å se fakturaer hvor utsending har feilet.
En vanlig grunn til at utsending feiler er at det ikke er satt opp en utsendelsesplan, eller at utsendelsesplan benyttes uten at det er satt opp fakturablankett.
4. Gå til Ferdigbehandlet for å se alle utsendinger som er fullført. Velg fanen Faktura for å se alle fakturaer og purringer som er sendt ut. Velg Lønnsavregning for å se alle lønnsavregninger som er sendt ut.
Alternativt kan du se status per faktura Gå da til Salg i venstremenyen og velg Faktura. Klikk deg inn på aktuell faktura og før musepekeren over statusbildet. Her får du opp en verktøylinje som viser utsendelsesmetode (med mulighet til å klikke deg direkte videre til utsendingslisten), bilagsnummer, eventuelt restbeløp, og informasjon om periodisering hvis fakturaen er periodisert.