Hopp til innholdet
Logg inn

Vis hjelpemeny

Slik oppretter du team for timegodkjenning

Sist oppdatert: 15.04.2024

Dersom timene skal godkjennes av en teamleder, må det opprettes team.

1.Gå til Innstillinger i toppmenyen og velg Teams. 

2. Klikk på Nytt team. I feltet for Teamnavn kan du redigere navnet på teamet. Legg til brukere under Bruker og tildel rolle under Ansvar.

Alle brukere med rolle Leder eller Godkjenning vil kunne godkjenne timer og fungerer således som teamleder. Dersom det er flere på teamet som har disse rollene, må timene godkjennes av begge brukerne. Timebrukeren/personen som skal sende timer til godkjenning behøver ikke å legges opp her.

3. Avslutt med å klikke på Lagre team

Uavhengig av om timebrukeren/personen er lagt til på teamet som beskrevet i punkt 2, må det likevel kobles et team mot vedkommende – som beskrevet under.

 

Legge til team på timebruker

1. Gå til Timer i venstremenyen og velg Personer

2. Klikk på aktuell person som skal kobles mot teamet

3. I nedtrekksmenyen for Team velger du det aktuelle teamet som personen skal knyttes mot. Klikk på Lagre. Timelistene vil nå bli sendt til lederen for dette teamet.