Hopp til innholdet
Logg inn

Vis hjelpemeny

Slik inviterer du en ny bruker

Sist oppdatert 27.05.2024

1. Gå til Innstillinger i toppmenyen og velg Brukere.
2. Klikk på Inviter bruker.

3. Legg inn e-postadresse og klikk på Send invitasjon. 

  • Hvis invitasjonen utløper før brukeren aktiveres, kan du klikke på de tre kulepunktene ⋮  til høyre for Roller og tilganger og velge Send ny invitasjon. Her kan du også velge å avbryte en invitasjon. 
4. Sett hake ☑ ved de tilgangene brukeren skal ha. Om brukeren skal ha Administratortilgang, i tillegg til de forhåndsdefinerte tilgangene, huk ☑ av dette under Annet og klikk på Lagre endringer

Du kan endre disse tilgangene senere. Dette gjøres samme sted som du sender invitasjonen fra. Klikk på Roller og tilganger tilhørende aktuell bruker for å foreta endringer.

 

5. Personen som er invitert inn som bruker mottar en e-post for å bekrefte brukeren. 

  • Hvis du gir brukeren administratortilgang på selskapet, kan brukeren senere legge til, og fjerne roller og tilganger på seg selv.